Mikroskop stereoskopowy zoom-trójokularowy 7x...45x, (2 rodz. ?wiat?a)

WYBÓR i DOBÓR parametrów MIKROSKOPU cz. II: Do czego służy mikroskop stereoskopowy?

Czy na pewno wiesz do czego służy mikroskop stereoskopowy, nieprecyzyjnie określany także jako binokular? To bardzo zasadne pytanie. Mikroskop stereoskopowy określany jest często jako binokular, co jest o tyle nieprecyzyjne, że mikroskopy biologiczne, przeznaczone do obserwacji preparatów transparentnych (najczęściej na szkiełkach), mogą być także binokularowe.  Wracając do pytania, mikroskop stereoskopowy służy do oglądania przestrzennych, w […]

icon_calendarDodano 16.09.2013

gleba-badanie-probki

Badanie gleby na lekcjach geografii część IV: Rozpoznawanie typu gleby na podstawie profilu.

Przypomnijmy sobie w jaki sposób pobieraliśmy próbę glebową (patrz: część 1). Mogliśmy skorzystać z przyrządu do pobierania prób glebowych oraz podłużnego pudełka do przechowywania próbek. Dzięki temu zachowaliśmy ciągłość warstw profilu glebowego. Zauważamy, że pobrana próbka nie jest jednobarwna, przez co możemy wyróżnić kilka warstw o różnych odcieniach. Na tym etapie uczniowie mogą zmierzyć za pomocą linijki […]

icon_calendarDodano 15.04.2014

Pomoce dydaktyczne ? biologia, geografia

Pomoce dydaktyczne biologia, geografia – Jangar

Oferujemy nowoczesne oraz klasyczne pomoce dydaktyczne. Znajdą Państwo u nas wiele ciekawych modeli, okazów naturalnych oraz przyrządów badawczych, które wspólnie pomagają zainteresować tak szerokimi dziedzinami jakimi są biologia i geografia. Zapraszamy do odwiedzenia działów z pomocami dydaktycznymi do biologii i geografii. Nasza oferta pomocy dydaktycznych obejmuje m.in. wyposażenie pracowni biologicznej i geograficznej. Zobacz też nasze […]

icon_calendarDodano 10.09.2013

badanie-frakcji-gleby

Badanie gleby na lekcjach geografii część III: Badanie frakcji gleby

Trzecia część serii badanie gleby na lekcjach geografii stanowi propozycję zajęć dotyczących frakcji gleby. Jest to kolejne ciekawe doświadczenie, które uczniowie mogą przeprowadzić w klasie z wykorzystaniem wcześniej pobranych przez siebie prób glebowych. Każda grupa pobiera wysuszoną próbę glebową oraz komplet sześciu sit, służących do oddzielania elementów gleby. Uczniowie w kilkuosobowych grupach mogą wykonać badanie obejmujące: oddzielenie poszczególnych frakcji; zważenie […]

icon_calendarDodano 03.03.2014

mikroskop-szkolno-badawczy-400x-led

WYBÓR i DOBÓR parametrów MIKROSKOPU cz. I: Rodzaje mikroskopów

Jednymi z najbardziej popularnych pomocy dydaktycznych niezbędnych w nauczaniu biologii w szkołach, zarówno ogólnokształcących, jak i zawodowych, są MIKROSKOPY OPTYCZNE. Pomimo ich popularności i powszechności, a także ze względu na nieusystematyzowane nazewnictwo, nabywcy mają ogromny problem w rozróżnieniu podstawowych typów mikroskopów oraz doborze właściwych typów i parametrów mikroskopów. Warto podkreślić, że poniżej piszemy o mikroskopach […]

icon_calendarDodano 13.09.2013

ph-badanie-gleby

Badanie gleby na lekcjach geografii część II: Badanie pH gleby

W poprzedniej części omówione zostało prawidłowe pobieranie prób glebowych. Dowiedzmy się zatem jak ciekawie poprowadzić zajęcia stacjonarne o glebie w szkole w oparciu o pobraną próbkę. Pierwszym proponowanym etapem zajęć jest badanie odczynu pH gleby. Uczniowie oglądają skalę kolorymetryczną i wyciągają wnioski. Podają jaki zakres podany jest na skali oraz jaka wartość uznawana jest za wartością przejściową – neutralną. Po […]

icon_calendarDodano 05.02.2014

Woda w glebie - badania na geografii

Badanie gleby na lekcjach geografii część V: Występowanie i funkcje wody w glebie

Przypomnijmy sobie uwagę z części pierwszej cyklu „Badanie gleby na lekcjach geografii”, o tym, że analiza próbki gleby pobranej po intensywnych opadach deszczu może znacząco wpłynąć na wynik naszego badania. Jest to związane ze specyficznymi właściwościami gleby. Gleba filtruje wodę, zatrzymuje ją w sobie oraz jest pobierana przez rośliny. Aby zbadać intensywność tych działań uczniowie mogą przeprowadzić kilka […]

icon_calendarDodano 24.04.2014

Pobieranie próbek gleby

Badanie gleby na lekcjach geografii część I: prawidłowe pobieranie prób glebowych

Częstym problemem uczniów jest zrozumienie teoretycznych informacji oraz znalezienia dla nich zastosowania w praktyce. Niestety, nawet najciekawszy wykład nieuzupełniony zajęciami praktycznymi nie zainteresuje uczniów. Polecamy przeprowadzenie zajęć o tematyce gleboznawczej z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych do ćwiczeń terenowych, które są przyjmowane przez uczniów z dużym zainteresowaniem i powodują ich duże zaangażowanie. Uczniowie mogą zbadać glebę w okolicach szkoły! Pierwszym etapem takich ćwiczeń […]

icon_calendarDodano 24.01.2014

Nauczanie zintegrowane Jangar

Kształcenie zintegrowane – pomoce dydaktyczne Jangar, czytanie i pisanie

Kształcenie zintegrowane zwane również edukacją wczesnoszkolną jest pierwszym etapem nauki w szkole. Ma bezpośredni wpływ na rozwój dziecka w najważniejszym etapie jego życia. Wykorzystując pomoce dydaktyczne m.in. do nauki czytania i pisania, można urozmaicić i ułatwić zdobywanie umiejętności. Wykorzystanie pomocy dydaktycznych w nauce czytania i pisania Dzieci będące na etapie wczesnoszkolnym, przyswajają wiedzę poprzez zabawę. […]

icon_calendarDodano 11.09.2013

Pomoce dydaktyczne dla przedszkoli

Pomoce dydaktyczne dla przedszkoli

W naszej ofercie znajdują się również pomoce dydaktyczne dla grupy najmłodszych uczestników edukacji szkolnej, czyli dla przedszkoli. Jest to bardzo ważny etap w rozwoju dziecka. Poprzez zabawę poznaje świat i uczy się współpracy z innymi. Jakich pomocy dydaktycznych używać w przedszkolu? Warto do zajęć z tradycyjnymi zabawkami włączać przedmioty pomagające dzieciom zrozumieć otaczający ich świat. […]

icon_calendarDodano 12.09.2013